Rethinking Skills for Internationalisation

iSKILLS

Obiective

Obiectivul O1

Susținerea demersurilor de marketing internațional prin digitalizare, reprezentare universitară și promovarea ofertei academice/de cercetare-dezvoltare-inovare/de cooperare

Obiectivul O2

Corelarea direcțiilor strategice de internaționalizare a TUIASI cu Planul strategic al Universității privind creșterea gradului de internaționalizare a universității

Obiectivul O3

Dezvoltarea de resurse educaționale inovatoare care să ofere comunității TUIASI oportunități de extindere și aprofundare a cunoașterii și experienței în domeniul internaționalizării într-un mod practic și relevant

Obiectivul O4

Consolidarea și diversificarea serviciilor oferite studenților și colaboratorilor internaționali, prin activități specifice de multiculturalitate, în limba engleză

Obiectivul O5

Managementul proiectului, coordonarea comunicării și a sustenabilității proiectului, pentru a asigura eficiența implementării proiectului

Activități

Activitatea A1

Participarea la manifestări internaționale educaționale, profesionale și de reprezentare universitară

Activitatea A2

Redesignul site-ului www.international.tuiasi.ro

Activitatea A3

Completarea bazei de materiale de marketing pentru susținerea acțiunilor de promovare a TUIASI

Activitatea A4

Strategia de internaționalizare a TUIASI pentru 2024-2029

Activitatea A5

Menținerea profilului instituțional on-line al TUIASI pe platforma internațională dedicată CDI

Activitatea A6

Organizarea unui workshop pentru integrarea interdisciplinarității prin diversitate și a internaționalizării în strategiile, propunerile de cercetare și în managementul proiectelor internaționale de cercetare

Activitatea A7

Instruirea tip EMI (English as Medium of Instruction) a personalului academic TUIASI

Activitatea A8

Organizarea unui workshop pe tematica gestionării cu succes a proiectelor internaționale și prin starea de bine a staff-ului academic

Activitatea A9

Organizarea unui workshop pe tematica Starea de bine a studenților internaționali și incoming: obstacole și resurse

Activitatea A10

Instruirea on-line a doctoranzilor TUIASI pe tematici internaționale actuale pentru cercetarea doctorală

Activitatea A11

Instruirea personalului TUIASI pentru creșterea abilităților de comunicare în cadrul proiectelor internaționale

Activitatea A12

Organizarea unui eveniment de tipul International Staff Training Week

Activitatea A13

Sprijinirea organizării Școlii Internaționale de Vară BEST pentru studenți

Activitatea A14

Organizarea unui eveniment de promovare a spiritului multicultural pentru studenții internaționali și Erasmus+

Activitatea A15

Continuarea activității echipei Buddy System

Activitatea A16

Activități de comunicare-marketing și promovare a activităților proiectului, sustenabilitatea acestuia

Activitatea A17

Activități de management

Noutăți

International Staff Week, ”Effective university’s strategy for a sustainable internationalisation”

În perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2024, Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” din Iași a găzduit evenimentul International Staff Week, ”Effective university’s strategy for a sustainable internationalisation”, organizat de Compartimentul de Marketing Universitar și Compartimentul Relații Internaționale-Eramus+, din cadrul Prorectoratului Relații Internaționale.

SW

De-a lungul celor 5 zile, TUIASI a devenit un centru al diversității culturale și lingvistice, în care 23 de reprezentanți ai comunităților academice și ai personalului suport din universități din 12 țări au participat la worskshopuri, prezentări, activități de socializare.

Manifestarea a fost gândită pentru întărirea legăturilor între universități din țările UE și cele din afara Uniunii Europene, pentru identificarea și explorarea pilonilor fundament ai unei strategii eficiente pentru o internaționalizare durabilă, dar și pentru un schimb de bune practici în ceea ce privește programele cu predare în limba engleză.

SW

Deschiderea evenimentului a fost realizată de profesor univ. dr. ing. Irina Lungu, prorector relații internaționale, care a subliniat în discursul său importanța cooperării între universități și consolidarea relațiilor internaționale, promovarea inovării și a creativității în dezvoltarea de programe de studii cu predare în limba engleză, rolul TUIASI ca membră în Alianța INGENIUM de universități europene.

Ulterior, pentru o mai bună înțelegere culturală, oaspeții au făcut o scurtă incursiune în elemente de limbă, prin participarea la un curs de limbă și cultură românească, urmat de prezentări ale universităților și de activități de socializare.

SW

Prezentările din cea de a doua zi a ISW au fost deosebit de atractive și au fost urmate de un workshop interactiv, prilej cu care participanții, sprijiniți de facilitatori din cadrul TUIASI, au identificat cei mai importanți piloni ai internaționalizării învățământului superior și au analizat aspectele relevante ale fiecăruia, provocări, KPI etc.

Turul de oraș a oferit oaspeților o experiență unică ce le-a purtat pașii de la Rectoratul Universității Tehnice ”Gheorghe Asachi” din Iași către Palatul Culturii, pe Stefan cel Mare și la Teatrul Național, pe Cuza Voda si apoi Piata Unirii, permițându-le să se cufunde în atmosfera istorică a Iașului.

SW

Dezbaterile din următoarea zi s-au concentrat pe aspecte cheie ale internaționalizării universitare, precum mobilitățile de tip Blended Intensive Programme (BIP), bune practici și obstacole în dezvoltarea unor programe cu predare în limba engleză sustenabile. Ne-am bucurat de prezența coordonatorilor Erasmus+ din facultăți, care ne-au transmis din experiențele proprii și au creat un spațiu de dialog și schimb de bune practici.

Un accent special a fost pus în workshopul următor pe Alianța INGENIUM, ocazie cu care unul dintre reprezentanții cheie ai consorțiului INGENIUM, dl. Jesus Daniel Santos, Coordonator Instituțional al Proiectului INGENIUM în Universitatea din Oviedo, Coordonatorul Alianței a prezentat povestea de succes și pilonii modelului de cooperare a Universității INGENIUM cu părțile interesate.

SW

LEGO® SERIOUS PLAY® a constituit baza workshopului din următoarea zi, bazat pe această metodologie de facilitare a interacțiunilor eficace între membrii echipelor și adaptat la problematica studenților internaționali. S-au remarcat participarea și implicarea sporită în discuții semnificative privind problematici specifice internaționalizării învățământului superior, motivația crescută a fiecărui participant de a lucra în echipă, susținând rezolvarea de probleme prin încurajarea creativității.

SW

Ca o continuare firească următorul workshop, ”Student needs come first”, a pus accent pe identificarea nevoilor emotionale, cu aplicabilitate in identificarea nevoilor studentilor și crearea unui climat de încredere și încurajare în cadrul mediului academice.

SW

Ziua ce a încheiat seria de evenimente din cadrul Săptămânii internaționale a fost una de rememorare a bunelor practici identificate și de continuare a demersurilor de inițiere a unor noi colaborări, asigurând astfel continuitatea eforturilor noastre de internaționalizare.

SW

Desfășurare Curs ”EMpowering Educators through EMI (English as Medium of Instruction)”

În perioada 2-27 septembrie 2024, Prorectoratul Relații Internaționale a organizat două serii de curs, ”EMpowering Educators through EMI (English as Medium of Instruction)”, derulat în cadrul proiectului”Rethinking Skills for Internationalisation - iSKILLS”, cod proiect CNFIS-FDI-2024-F-0016.

EMI (English as a Medium of Instruction) - utilizarea limbii engleze pentru a preda discipline academice (altele decât limba engleză însăși) în țări sau jurisdicții unde limba maternă a majorității populației nu este engleza”. (Macaro, E., Curle, S., Pun, J., An, J., & Dearden, J. (2018). A Systematic Review of English Medium Instruction in Higher Education. Language Teaching, 51(1), p.37).

Obiectivele generale ale cursului au inclus: îmbunătățirea competențelor lingvistice în limba engleză ale cadrelor didactice TUIASI, oferindu-le oportunitatea de a-și îmbunătăți abilitățile de înțelegere, vorbire, predare în limba engleză în context academic; dezvoltarea gândirii critice și analitice prin expunerea la un suport de curs creat special pentru acest demers; pregătirea pentru un mediu profesional internațional.

Pregătirea a fost asigurată de cadre didactice formator din cadrul Centrului de Limbi Moderne Aplicate şi Comunicare al TUIASI, LINGUATEK.

EMI

Cursul s-a finalizat cu o evaluare, în urma căreia participanții au primit un certificat de competențe lingvistice.

Școală de vară internațională la TUIASI: studenți din Europa și SUA au propus soluții pentru a transforma campusul Politehnicii ieșene într-unul smart

Asociația studențească BEST Iași, în parteneriat cu Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, a organizat în cursul zilei de luni, 15 iulie 2024, deschiderea oficială a Școlii Internaționale de Vară „Desert Dreams: Delving into the Abstraction of Smart Campus Landscapes”.

BEST BEST

Studenți din Europa și din Statele Unite ale Americii au fost prezenți până pe 22 iulie la TUIASI, unde au lucrat în echipe pentru a propune proiecte de transformare a Campusului studențesc „Tudor Vladimirescu” într-un model de campus inteligent.

BEST BEST

Cadrele didactice care le-au oferit tinerilor îndrumare academică și practică în această perioadă sunt: conf. univ. dr. ing. Ciprian-Romeo Comșa, prorector al TUIASI, conf. univ. dr. ing. Marius Ciprian Brînzilă, profesor la Facultatea de Inginerie Electrică, Energetică și Informatică Aplicată și conf. univ. dr. ing. Bogdan Rusu, de la Facultatea de Design Industrial și Managementul Afacerilor. Alături de aceștia, au mai predat studenților Marius Imbrea, șef Serviciu Infrastructură Campus, și Tudor Ghețău, masterand de la Facultatea de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației.

BEST BEST

La deschidere a luat cuvântul prof. univ. dr. ing. Irina Lungu, prorector responsabil cu relații internaționale.
„Iată ce înseamnă practic diversitatea pentru care instituțiile noastre lucrează: să nu facem diferența între participanți, din ce țări sunt și de unde vin. Internaționalizare și diversitate: atunci când intri într-o clasă să vedem studenți și Europa și SUA la un loc. Când am început primele discuții despre această școală de vară vă mărturisesc că mi se părea un demers prea ambițios: să aduci oameni din SUA pentru un curs de vară despre care încă nu știau foarte multe. Dar au avut încredere în noi, iar când a venit confirmarea acum câteva luni erau deja pregătiți” a precizat prof. univ. dr. ing. Irina Lungu.

BEST

Dincolo de aspectele academice, programul cursului a inclus și activități special concepute pentru a permite studenților să descopere arhitectura impresionantă, viața de noapte animată și bucătăria tradițională moldovenească.

Training de succes organizat prin proiectul CNFIS-FDI-2024-F-0016, ”Rethinking Skills for Internationalisation - iSKILLS”

În perioada 14-15 iunie 2024, în cadrul proiectului ”Rethinking Skills for Internationalisation - iSKILLS”, Cod proiect: CNFIS-FDI-2024-F-0016, sub organizarea Prorectoratului Relații Internaționale s-a desfășurat trainingul ”Embedding communication skills for successful international projects”. Obiectivul acestuia a fost instruirea reprezentanților comunității academice TUIASI pentru creșterea abilităților de comunicare în cadrul proiectelor internaționale.

Training Training

Instruirea are 2 etape, prima fiind o abordare interactivă cu lucru pe echipe, iar cealaltă un follow-up ce va fi realizat după o perioadă de timp. Un accent deosebit a fost pus pe participarea activă a fiecărui participant și pe lucrul în echipă.

Trainerii, Cezar Gumeni și Horia Gumeni, au apreciat atât organizarea evenimentului, cât și modul exemplar în care participanții au ales să participe activ și să să ofere exemple din experiența proprie. ”Participarea mea la trainingul de sâmbătă, 15 iunie 2024, organizat de Universitatea Tehnică ”Georghe Asachi” din Iași, a fost marcat de o mare bucurie și onoare. Deși participanții proveneau de la diferite facultăți din cadrul Universității Tehnice, am observat că acest lucru nu i-a împiedicat să participe activ la discuții, să pună întrebări, să ofere exemple din experiența proprie și chiar să întrețină atmosfera prin contribuțiile personale. În concluzie, așa cum am mai menționat, pentru mine a fost și va fi mereu o mare bucurie să mă reîntâlnesc cu cadrele didactice ale Universității Tehnice, în primul rând datorită înaltei calități profesionale, dar și a minunatei lor calități umane.” - Cezar Gumeni

Training Training

Și pentru trainerul Horia Gumeni, trainingul a fost o adevărată provocare. ”Grupul a avut o dinamică impresionantă. Faptul ca veneau din departamente și facultăți diferite a făcut ca tinerii profesori să ofere input divers și foarte personal. Vreau să remarc deschiderea și implicarea de care au dat toți participanții dovadă, pe parcursul întregului curs. Nu de puține ori au apărut adevărate dezbateri, ceea ce a dus la final la concluzii neașteptate. Rezultatele focus grupurilor pe două proiecte aflate în implementare au fost creative și surprinzătoare.

Training Training

Tematica abordată ce a inclus: brand, imagine universitară; standarde de comunicare universitară; time-management; activități și canale de comunicare; identitatea proiectului; diseminarea rezultatelor proiectului – a stârnit interesul participanților care s-au implicat în dialoguri captivante. ”Pentru mine cele două zile de workshop au reprezentat o șansă de a învăța lucruri noi despre o comunicare de succes în proiectele internaționale. Partea teoretică a workshop-ului a fost una dinamică, antrenantă, în care am avut un dialog constant cu cel care a susținut training-ul, iar în partea practică, în care am lucrat în echipe, am construit la nivel conceptual „brand-ul” unui proiect internațional. Din punctul meu de vedere, toată activitatea a fost una extrem de plăcută, necesară și o recomand și celorlalți colegi.” - Claudiu Romila, Facultatea de Construcții și Instalații

Training

Trainingul organizat în cadrul proiectului a facilitat un dialog personalizat al participanților cu trainerii, atât pe partea de situații întâlnite în practică, cât și legat de condițiile de participare, a diferențelor interculturale existente, de alcătuire de grup și altele. Împărtășirea experiențelor fiecăruia dintre noi a contribuit la analiza și consolidarea unor aspecte legate de bunele practici și de desfășurarea în cele mai bune condiții a activităților de proiect.”, ne-a mărturisit și Mihai Boca, cadru didactic la Facultatea de Construcții de Mașini și Management Industrial.

Training

Ce trainic și sustenabil din punct de vedere organizațional e să ne regăsim din timp în timp la un curs intensiv în cadrul Universității 🙂 mai ales atunci când avem moderatori de o înaltă ținută profesională și cu foarte bun antrenament de citire a dinamicii grupului.” -Ramona Costea, Facultatea de Arhitectură ”G. M. Cantacuzino

Research Diversity - Making diversity and internationalisation work in research and research management

Vineri, 17 mai 2024, între orele 9.30-16.30, în cadrul proiectului ”Rethinking Skills for Internationalisation – iSKILLS”, cod proiect CNFIS-FDI-2024-F-0016, Prorectoratul Relații Internaționale a organizat workshopul: “Research Diversity - Making diversity and internationalisation work in research and research management”, în sala R02, Corp R, Facultatea de Contrucții și Instalații.

Workshopul a oferit participanților o înțelegere a provocărilor diversității și internaționalizării în cercetare și a modelelor și instrumentelor specifice ce pot fi aplicate ulterior. Au fost prezentate și dezbătute în cadrul unor grupuri de lucru elementele structurale ale mediului academic care fac din diversitate o provocare, dar și idei specifice privind încorporarea diversității și internaționalizării în strategiile de cercetare, în propunerile de cercetare și în managementul proiectelor internaționale de cercetare.

Principalele obiective ale workshopului au fost:

  • Înţelegerea importanţei diversităţii;
  • Implementarea conceptelor de diversitate și internaționalizare în strategiile de cercetare la diferite niveluri;
  • Model pentru încorporarea diversității și internaționalizării în toate etapele propunerilor de cercetare;
  • Înțelegerea elementelor cheie și a pașilor în scrierea unei analize de gen în propunerile de cercetare;
  • Înțelegerea provocărilor și posibilităților comunicării digitale în contextul diversității și internaționalizării atunci când derulează un proiect de cercetare.

Trainerul, Jakob Feldtfos Christensen, Director, Diversiunity, cu o experiență relevantă în domeniul diversității, al internaționalizării și cercetării, a prezentat modelul de integrare a diversității, echității și incluziunii în activitatea birourilor de cercetare și materialul de lucru în cadrul workshopului.

Achiziții

Achizitie Servicii de organizare și desfășurare workshop-uri proiect CNFIS-FDI-2024-F-0016 - 02.08.2024

Alte proiecte FDI

Contactați-ne