I-MOVE
Dezvoltarea și implementarea unor instrumente și metode inovative pentru susținerea procesului de internaționalizare în cadrul TUIASI, prin întărirea acestei dimensiuni în trei piloni cheie: recunoaștere și vizibilitate (O1, O5, O6, O7), cercetare (O3, O4) și experiențe interculturale și multiculturale (O2).
Creșterea vizibilității TUIASI în mediul online și off-line, prin facilitarea accesului candidaților și studenților internaționali la informații despre oferta educațională a universității.
Dezvoltarea experiențelor multiculturale și interculturale pentru studenții incoming și colegii lor români de la TUIASI.
Susținerea excelenței în formarea și cercetarea doctorală, prin interdisciplinaritate și asigurarea accesului la resurse specializate.
Creșterea vizibilității internaționale a cercetării științifice din TUIASI.
Diversificarea deschiderii TUIASI spre internaționalizare prin signalistică și cartografiere urbană.
Facilitarea și încurajarea networkingului în dimensiunea internațională a comunității academice a TUIASI.
Managementul proiectului, coordonarea comunicării și a sustenabilității proiectului.
Dezvoltarea unui kit informațional online pentru creșterea vizibilității internaționale a TUIASI (O1).
Participarea la manifestări educaționale de tipul târgurilor/conferințelor/seminariilor internaționale (O1).
Postarea broșurilor din kit pe site-urile TUIASI și transmiterea la parteneri (O1).
Realizarea grafică și producția a noi materiale promoționale (O1).
Actualizarea informațiilor despre programele cu predare în limba engleză de pe www.study.tuiasi.ro (O1).
Continuarea activității echipei Buddy System(O2).
Organizarea unui eveniment de promovare a spiritului multicultural pentru studenții incoming (O2).
Organizarea de webinarii susținute de traineri internaționali, pentru doctoranzii de la TUIASI (O3).
Realizarea profilelor Centrelor de Cercetare (CC) din TUIASI (O4).
Crearea unei biblioteci de resurse digitale online (EN), cu proiectele de cercetare-dezvoltare la TUIASI din ultimii 3 ani(O4).
Menținerea profilului instituțional on-line al TUIASI pe platforme internaționale dedicate CDI (O4).
Elaborarea proiectului pentru realizarea unui peisaj informativ format din elemente de signalistică și cartografiere urbană(O5).
Achiziția de infokioskuri pentru facultățile TUIASI și implementarea în fază pilot(O5).
Instruirea cadrelor didactice TUIASI - ”Ambasador TUIASI. Ambasador Global” (O6).
Activități de comunicare și promovare a activităților proiectului, sustenabilitatea acestuia (O7).
Activități de management (O7).
Raportul final de implementare pentru proiectul CNFIS-FDI-2021-0426 poate fi accesat aici.
”TUIASI pHd completion training”, eveniment online organizat în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426, Internationalizare prin Multiculturalism si Oportunitati de Valorizare a Experientelor (I-Move), îsi propune instruirea studentilor doctoranzi de la TUIASI în vederea sustinerii cu succes a tezei de doctorat. Doctoranzii participanti la webinarii vor beneficia de experienta unor reputati traineri din strainatate.
Module de training (18-28 octombrie 2021):
Programul activităților poate fi consultat aici.
Pentru înscriere, vă rugăm să completați acest formular.
În data de 23 Octombrie 2021, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iaşi a participat la evenimentul de amploare dedicat educației, “International University Fair”, ediția de toamnă.
Evenimentul a cuprins mai multe acțiuni:
La această manifestare expozițională virtuală au fost prezente universități de renume din Europa, precum și alte universități din România.
Fiind unul dintre cele mai mari târguri de universităti din sudul si estul Europei, IUF a reunit peste 100 de institutii educaționale, găzduind peste 25000 de vizitatori.
Reprezentanții TUIASI au discutat și au interacționat pe durata târgului cu elevi, dar și cu studenții care au dorit să afle tainele ingineriei și arhitecturii la TUIASI. Vizitatorii târgului virtual au avut posibilitatea de a se conecta, de a audia prezentările în timp real și de a interacționa virtual cu reprezentanții noștri.
Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” din Iași a participat în luna septembrie la două târguri educaționale internaționale.
În data de 25 septembrie a avut loc cea de-a XV-a ediție a Târgului Educațional ”Study in Europe”, un târg anual de învățământ superior organizat de Delegația Uniunii Europene în Singapore, care face cunoscut elevilor și studenților din Singapore și nu numai, oferta și oportunitățile de studiu oferite de universități europene și detalii despre procesul de înscriere.
TUIASI a oferit informații despre oferta educațională, prin pagina proprie de pe site-ul dedicat acestui eveniment, pagină ce a inclus imagini reprezentative pentru universitate, descrierea generală a TUIASI, linkuri către filmele de prezentare de pe pagina oficială de YouTube a TUIASI, mărturii ale studenților internaționali de la TUIAS și linkuri către prezentarea programelor de studii.
În data de 29 septembrie, TUIASI a participat la manifestarea expozițională organizată online de Begin Online Edu Fairs, pentru promovarea universității în regiunea Golfului (Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, UAE).
Cu această ocazie, pe platforma Zoom, doamna prof. univ. dr. ing Irina LUNGU a susținut o prezentare, evidențiind atuurile TUIASI și motivele pentru care participanții ar trebui să aleagă studiile la universitatea noastră.
O echipă a TUIASI a fost prezentă online pentru 4 ore și a răspuns întrebărilor sosite pe chat-ul evenimentului. Standul evenimentului a beneficiat de un conținut vizual personalizat.
Participarea TUIASI la aceste evenimente se înscrie în strategia de marketing universitar pentru atragerea studenților internaționali, târgurile fiind un mod eficient de comunicare cu potențialii candidați.
Prorectoratul Relații Internaționale anunță recrutarea în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426, ”Internaționalizare prin Multiculturalism și Oportunități de Valorizare a Experiențelor (I-Move)” a unui număr de 3 studenți TUIASI, în vederea constituirii noii echipe BUDDY SYSTEM (BS) - corp de sprijin pentru studenții internaționali.
Înscrierea la selecția pentru echipa Buddy System se realizează în perioada 8 iulie – 19 iulie 2021, prin completarea următorului formular online:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeih8z6wwQUvDkSs-3Ch5cFlqGlFbPndEX1lvoyZHOOHGwnDg/viewform
ROLUL tău, drag student TUIASI, în calitate de student BUDDY SYSTEM va include și următoarele activități:
10 Motive pentru a alege să intri în BUDDY SYSTEM:
Interviul online va avea loc în data de 23 iulie 2021, ora va fi anunțată pe email. Linkul de acces va fi trimis la adresa de email instituțională menționată în formularul de înscriere.
Studenții selectați vor fi angajați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată.
V-aţi confruntat vreodată cu:
Dacă răspunsul este ”DA” la cel puțin una dintre întrebări, vă oferim SOLUȚIA PRACTICĂ de a găsi o rezolvare prin participarea la trainingul de instruire ”Ambasador TUIASI. Ambasador Global”, organizat de Prorectoratul Relații Internaționale, în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426. Trainingul se adresează membrilor comunității academice a TUIASI,titulari la Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi”, care doresc să își perfecționeze tehnicile de (re)prezentare și comunicare în relaţiile internaţionale.
După participarea la training veți:
Vor fi organizate 2 serii.
Seria I: perioada 30 august – 2 septembrie 2021, orele 9.00-15.00 – derulare sesiuni de training; 13-17 septembrie 2021 – perioadă în care cadrul didactic va trimite la international@tuiasi.ro un material filmat, de maximum 2 minute, în limba engleză ce va include un demo pentru promovarea TUIASI către parteneri internaționali, pentru feedback; 20-30 septembrie 2021 (ziua exactă se va stabili ulterior) – întâlnire online pentru acordarea feedback-ului asupra materialului filmat.
Seria a II-a: perioada 31 august – 3 septembrie 2021, orele 9.00-15.00 – derulare sesiuni de training; 13-17 septembrie 2021 – perioadă în care cadrul didactic va trimite la international@tuiasi.ro un material filmat, de maximum 2 minute, în limba engleză ce va include un demo pentru promovarea TUIASI către parteneri internaționali, pentru feedback; 20-30 septembrie 2021 (ziua exactă se va stabili ulterior) – întâlnire online pentru acordarea feedback-ului asupra materialului filmat.
Se vor emite certificate de participare. Solicitarea înscrierii la una dintre cele 2 sesiuni de training se va realiza prin completarea unui formular Google, în care cadrul didactic va completa informațiile conform cerințelor și va încărca documentele solicitate, inclusiv un material video de maximum 1 minut, în limbile română sau engleză (prezentare și scopul participării).
Linkul formularului de înscriere este: https://docs.google.com/forms/d/10qCGv1eK4F86kupcsnCrYFHaNiyeOeIaJAHTWTvvxLE/edit
Perioada de înscriere pentru cele 2 serii de training, prin completarea formularului: 21 iunie - 2 iulie 2021.
Grupele se vor alcătui în ordinea completării formularului de înscriere. La fiecare serie de training sunt disponibile 15 locuri.