Internaționalizare prin Multiculturalism și Oportunități de Valorizare a Experiențelor

I-MOVE

Obiective

Obiectivul O1

Creșterea vizibilității TUIASI în mediul online și off-line, prin facilitarea accesului candidaților și studenților internaționali la informații despre oferta educațională a universității.

Obiectivul O2

Dezvoltarea experiențelor multiculturale și interculturale pentru studenții incoming și colegii lor români de la TUIASI.

Obiectivul O3

Susținerea excelenței în formarea și cercetarea doctorală, prin interdisciplinaritate și asigurarea accesului la resurse specializate.

Obiectivul O4

Creșterea vizibilității internaționale a cercetării științifice din TUIASI.

Obiectivul O5

Diversificarea deschiderii TUIASI spre internaționalizare prin signalistică și cartografiere urbană.

Obiectivul O6

Facilitarea și încurajarea networkingului în dimensiunea internațională a comunității academice a TUIASI.

Obiectivul O7

Managementul proiectului, coordonarea comunicării și a sustenabilității proiectului.

Activități

Activitatea A1

Dezvoltarea unui kit informațional online pentru creșterea vizibilității internaționale a TUIASI (O1).

Activitatea A2

Participarea la manifestări educaționale de tipul târgurilor/conferințelor/seminariilor internaționale (O1).

Activitatea A3

Postarea broșurilor din kit pe site-urile TUIASI și transmiterea la parteneri (O1).

Activitatea A4

Realizarea grafică și producția a noi materiale promoționale (O1).

Activitatea A5

Actualizarea informațiilor despre programele cu predare în limba engleză de pe www.study.tuiasi.ro (O1).

Activitatea A6

Continuarea activității echipei Buddy System(O2).

Activitatea A7

Organizarea unui eveniment de promovare a spiritului multicultural pentru studenții incoming (O2).

Activitatea A8

Organizarea de webinarii susținute de traineri internaționali, pentru doctoranzii de la TUIASI (O3).

Activitatea A9

Realizarea profilelor Centrelor de Cercetare (CC) din TUIASI (O4).

Activitatea A10

Crearea unei biblioteci de resurse digitale online (EN), cu proiectele de cercetare-dezvoltare la TUIASI din ultimii 3 ani(O4).

Activitatea A11

Menținerea profilului instituțional on-line al TUIASI pe platforme internaționale dedicate CDI (O4).

Activitatea A12

Elaborarea proiectului pentru realizarea unui peisaj informativ format din elemente de signalistică și cartografiere urbană(O5).

Activitatea A13

Achiziția de infokioskuri pentru facultățile TUIASI și implementarea în fază pilot(O5).

Activitatea A14

Instruirea cadrelor didactice TUIASI - ”Ambasador TUIASI. Ambasador Global” (O6).

Activitatea A15

Activități de comunicare și promovare a activităților proiectului, sustenabilitatea acestuia (O7).

Activitatea A16

Activități de management (O7).

Noutăți

Raport final de implementare

Raportul final de implementare pentru proiectul CNFIS-FDI-2021-0426 poate fi accesat aici.

TUIASI pHd completion training

”TUIASI pHd completion training”, eveniment online organizat în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426, Internationalizare prin Multiculturalism si Oportunitati de Valorizare a Experientelor (I-Move), îsi propune instruirea studentilor doctoranzi de la TUIASI în vederea sustinerii cu succes a tezei de doctorat. Doctoranzii participanti la webinarii vor beneficia de experienta unor reputati traineri din strainatate.

Module de training (18-28 octombrie 2021):

Programul activităților poate fi consultat aici.

Pentru înscriere, vă rugăm să completați acest formular.

Participări la târgurile internaționale - octombrie 2021

În data de 23 Octombrie 2021, Universitatea Tehnică “Gheorghe Asachi” din Iaşi a participat la evenimentul de amploare dedicat educației, “International University Fair”, ediția de toamnă.

Evenimentul a cuprins mai multe acțiuni:

  • Expoziția de oferte în educație pentru programe de licență, de master, studii doctorale, cooperări internaționale (online, pentru prezentarea materialelor de promovare ale Universității);
  • Chat cu vizitatorii;
  • Webinar online.

La această manifestare expozițională virtuală au fost prezente universități de renume din Europa, precum și alte universități din România.

Fiind unul dintre cele mai mari târguri de universităti din sudul si estul Europei, IUF a reunit peste 100 de institutii educaționale, găzduind peste 25000 de vizitatori.

Reprezentanții TUIASI au discutat și au interacționat pe durata târgului cu elevi, dar și cu studenții care au dorit să afle tainele ingineriei și arhitecturii la TUIASI. Vizitatorii târgului virtual au avut posibilitatea de a se conecta, de a audia prezentările în timp real și de a interacționa virtual cu reprezentanții noștri.

Participări la târgurile internaționale - septembrie 2021

Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” din Iași a participat în luna septembrie la două târguri educaționale internaționale.

Singapore_1

În data de 25 septembrie a avut loc cea de-a XV-a ediție a Târgului Educațional ”Study in Europe”, un târg anual de învățământ superior organizat de Delegația Uniunii Europene în Singapore, care face cunoscut elevilor și studenților din Singapore și nu numai, oferta și oportunitățile de studiu oferite de universități europene și detalii despre procesul de înscriere.

Singapore_2

TUIASI a oferit informații despre oferta educațională, prin pagina proprie de pe site-ul dedicat acestui eveniment, pagină ce a inclus imagini reprezentative pentru universitate, descrierea generală a TUIASI, linkuri către filmele de prezentare de pe pagina oficială de YouTube a TUIASI, mărturii ale studenților internaționali de la TUIAS și linkuri către prezentarea programelor de studii.

Singapore_3

În data de 29 septembrie, TUIASI a participat la manifestarea expozițională organizată online de Begin Online Edu Fairs, pentru promovarea universității în regiunea Golfului (Bahrain, Kuwait, Oman, Qatar, UAE).

Begin_1

Cu această ocazie, pe platforma Zoom, doamna prof. univ. dr. ing Irina LUNGU a susținut o prezentare, evidențiind atuurile TUIASI și motivele pentru care participanții ar trebui să aleagă studiile la universitatea noastră.

Begin_2

O echipă a TUIASI a fost prezentă online pentru 4 ore și a răspuns întrebărilor sosite pe chat-ul evenimentului. Standul evenimentului a beneficiat de un conținut vizual personalizat.

Begin_3

Participarea TUIASI la aceste evenimente se înscrie în strategia de marketing universitar pentru atragerea studenților internaționali, târgurile fiind un mod eficient de comunicare cu potențialii candidați.

Selecție studenți TUIASI pentru echipa Buddy System

Prorectoratul Relații Internaționale anunță recrutarea în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426, ”Internaționalizare prin Multiculturalism și Oportunități de Valorizare a Experiențelor (I-Move)” a unui număr de 3 studenți TUIASI, în vederea constituirii noii echipe BUDDY SYSTEM (BS) - corp de sprijin pentru studenții internaționali.

Buddy System

Înscrierea la selecția pentru echipa Buddy System se realizează în perioada 8 iulie – 19 iulie 2021, prin completarea următorului formular online:https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeih8z6wwQUvDkSs-3Ch5cFlqGlFbPndEX1lvoyZHOOHGwnDg/viewform

ROLUL tău, drag student TUIASI, în calitate de student BUDDY SYSTEM va include și următoarele activități:

  • să te implici în inițierea și menținerea virtuală și on-site a legăturii cu studenții internaționali înmatriculați la TUIASI;
  • să porţi corespondența electronică cu aceștia, pentru a-i sprijini în pregătirea venirii și șederii în Iași;
  • să le oferi informațiile necesare unei acomodări facile (ex. informații de bază despre activitatea de zi cu zi, cum este vremea în Iași, unde poate deschide un cont la bancă, unde poate mânca, unde poate merge la cinema, unde este cantina, cum poate obține o legitimație de transport, explicarea sistemului de transport, etc);
  • să te implici în actualizarea informațiilor pentru studenți internaționali (ghidul Buddy, informații transmise prin intermediul canalelor de social media ale PRI; etc);
  • să propui evenimente online pentru studenții internaționali;
  • să participi la organizarea și la derularea evenimentelor organizate (online si on-site) pentru studenții internaționali;
  • să dovedești respect, flexibilitate, deschidere și să răspunzi în cel mai scurt timp posibil întrebărilor studenților internaționali;
  • să fii un bun reprezentant al TUIASI în relația cu studenții internaționali;
  • să nu întreprinzi acțiuni care să aducă atingere imaginii TUIASI.

10 Motive pentru a alege să intri în BUDDY SYSTEM:

  • înveți să lucrezi colaborativ intern și internațional;
  • testezi și explorezi dimensionarea timpului alocat fiecărei activități și prioritizarea acestora;
  • înveți lucruri noi despre cultura altor țări;
  • exersezi și îți perfecționezi comunicarea în limbi străine;
  • poți afla informații utile despre sistemul de învățământ din alte țări;
  • adaugi o experiență la dezvoltarea personală;
  • poți participa la evenimente diverse organizate cu și pentru Buddy System;
  • câștigi încrederea viitorilor angajatori, care vor aprecia în CV-ul de angajare participarea ta la activități extracurriculare;
  • vei putea reprezenta TUIASI la manifestări cu caracter internaționale;
  • întâlnești tineri din alte zone ale lumii cu care poți lega prietenii.

Interviul online va avea loc în data de 23 iulie 2021, ora va fi anunțată pe email. Linkul de acces va fi trimis la adresa de email instituțională menționată în formularul de înscriere.

Studenții selectați vor fi angajați cu contract individual de muncă pe perioadă determinată.

Ambasador TUIASI. Ambasador Global

V-aţi confruntat vreodată cu:

  • dificultăți în utilizarea unor tehnici diverse pentru realizarea unor prezentări creative și de impact în raport cu partenerii internaționali;
  • emoții în fața unor personalități internaționale;
  • dorința de a vă îmbunătăți modul în care comunicați la standul Universității la târguri internaționale;
  • numeroase întrebări privind caracteristicile comunicării interculturale;
  • dorința de a vă îmbunătăți capacitățile de public-speaking;
  • dificultăți în comunicarea cu studenții internaționali?

Dacă răspunsul este ”DA” la cel puțin una dintre întrebări, vă oferim SOLUȚIA PRACTICĂ de a găsi o rezolvare prin participarea la trainingul de instruire ”Ambasador TUIASI. Ambasador Global”, organizat de Prorectoratul Relații Internaționale, în cadrul proiectului CNFIS-FDI-2021-0426. Trainingul se adresează membrilor comunității academice a TUIASI,titulari la Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi”, care doresc să își perfecționeze tehnicile de (re)prezentare și comunicare în relaţiile internaţionale.

După participarea la training veți:

  • fi familiarizați cu noţiunile fundamentale privind protocolul în relațiile internaționale;
  • ști să aplicați noi tehnici pentru realizarea unor prezentări eficiente și creative în mediul international, inclusiv ca reprezentare instituțională;
  • aprofunda aspectele specifice comunicării interculturale;
  • dobândi noi abilități de public-speaking către o audiență internațională;
  • ști cum să captați mai ușor atenția și interesul partenerilor internaționali;
  • explora și aplica în practică tehnici de dicție și oratorie;
  • putea să vă creionați un profil profesionist de profesor-comunicator în noul context.

Vor fi organizate 2 serii.

Seria I: perioada 30 august – 2 septembrie 2021, orele 9.00-15.00 – derulare sesiuni de training; 13-17 septembrie 2021 – perioadă în care cadrul didactic va trimite la international@tuiasi.ro un material filmat, de maximum 2 minute, în limba engleză ce va include un demo pentru promovarea TUIASI către parteneri internaționali, pentru feedback; 20-30 septembrie 2021 (ziua exactă se va stabili ulterior) – întâlnire online pentru acordarea feedback-ului asupra materialului filmat.

Seria a II-a: perioada 31 august – 3 septembrie 2021, orele 9.00-15.00 – derulare sesiuni de training; 13-17 septembrie  2021 – perioadă în care cadrul didactic va trimite la international@tuiasi.ro un material filmat, de maximum 2 minute, în limba engleză ce va include un demo pentru promovarea TUIASI către parteneri internaționali, pentru feedback; 20-30 septembrie 2021 (ziua exactă se va stabili ulterior) – întâlnire online pentru acordarea feedback-ului asupra materialului filmat.

Se vor emite certificate de participare. Solicitarea înscrierii la una dintre cele 2 sesiuni de training se va realiza prin completarea unui formular Google, în care cadrul didactic va completa informațiile conform cerințelor și va încărca documentele solicitate, inclusiv un material video de maximum 1 minut, în limbile română sau engleză (prezentare și scopul participării).

Linkul formularului de înscriere este: https://docs.google.com/forms/d/10qCGv1eK4F86kupcsnCrYFHaNiyeOeIaJAHTWTvvxLE/edit

Perioada de înscriere pentru cele 2 serii de training, prin completarea formularului: 21 iunie - 2 iulie 2021.

Grupele se vor alcătui în ordinea completării formularului de înscriere. La fiecare serie de training sunt disponibile 15 locuri.

Proiecte FDI anterioare

Contactați-ne